8 Şubat 2010 Pazartesi

Almanya'da Ehliyet Degistirmek

Prosedür nedir?

Bir sürücü kursuna, ehliyet degistirme icin yapilacak sinavlar icin kaydolunmasi, bunun Führerscheinstelle'ye bildirilmesi ve kursun bize sinav olacagimiz zamani bildirip ehliyetimizi almamiz seklinde isleyen bir sürec bu.

Nasil?

Öncelikle bir sürücü kursuna kayit olmaniz gerekiyor, ehliyetinizi degistirmek istediginizi belirterek.Yeni ehliyet almak icin kaydolanlardan kayit ücreti (Grundgebühr) olarak 159 euro talep ediliyor. Ben 75 euro ödedim. Grundgebühr almayan sürücü kurslari oldugu da söyleniyor. Kaydolduktan sonra, Führerscheinstelle'ye vermek üzere toparlamaniz gereken evraklar var. Bu evraklar asagidadir:

- Ilk yardim dersine katildiginizin belgesi,
- Göz testi belgesi (Sehtestbescheinigung)
- Sürücü kursuna kayitli oldugunuzu gösterir belge
- 1 adet vesikalik ya da biyometrik fotograf
- Mevcut sürücü belgeniz
- ADAC'den ehliyetinizin tercümesinin asli

Kursa kaydolduktan sonra hemen ilk yardim (Erste Hilfe) kursuna katildim. Saat 15:00'da basladi 21:30'a kadar sürdü. Katilim ücreti icin 20 euro ödedim. Ayda iki defa Türkce olarak da verilen bu kursa mecburen Almanca olarak katilabilirsiniz.

Ilk yardim kursunda neler var?

Acil bir durum karsisinda neler yapilmasi gerektigi, ilkyardim anlaminda neler yapilabilecegi, maketler üzerinde uygulama yapmak da dahil olmak üzere anlatiliyor. Sadece trafikte degil, örnegin bir ofis ortaminda kalp krizi geciren biri icin 112'yi arayip yardim istemek icin deneme telefon konusmasi bile yaptiriliyor. kaza aninda yaraliyi aractan nasil cikarmamiz gerektigini birbirimizi tasiyarak ögreniyoruz.

Bu kurs esnasinda göz testim de 6,07 euro karsiliginda yapildi ve gözlerim bozuk cikti. 0,7 numaraya kadar gözlerin arac kullanmaya yetecek saglikta oldugu kabul ediliyor. Bir göz doktoruna gidip göz muayenesi olmam ve Sehtestbescheinigung'umu göz doktorunun vermesi istendi.

Bir klinige gittiginizde biliyorsunuz 10 euro muayene ücreti vermeniz gerekiyor, özellikle o klinige ilk defa geliyorsaniz. Ayrica Führerscheinstelle'ye verilmek üzere bir rapor istediginizi de belirtiyorsunuz, bunu da 11 euro karsiliginda veriyorlar.

Sirada da ADAC'dan ehliyetinizin cevirisi var. Bu ceviri icin de 49 euro aliyorlar. (EC, yani maestro ile ödeme kabul edilmiyor. VISA ya da nakit.)

Ardindan tüm bu belgelerle Führerscheinstelle'ye giderek numara aliyorsunuz, siraniz geldiginde de evraklarinizi teslim ediyorsunuz. Teslimattan önce de buraya da 42 euro ödüyorsunuz.

Bu sürecin ardindan yaklasik 4 hafta icinde bu kurum, kaydoldugunuz sürücü kursuna sinava girebileceginize dair bilgi veriyor ve kursunuz sizi arayip sinava ne zaman hazir olacaginizi soruyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder