8 Şubat 2010 Pazartesi

A1 sınavını kazandığımıza dair belgeyi aldıktan sonra yapmamız gerekenler

A1 sınavını kazandığımıza dair belgeyi aldıktan sonra yapmamız gerekenleri anlatacağım. ( Yukarıda yazmayı unuttum, A1 sınavında sözlü kısıma geçmeden önce açılan UPS kargo odasında kargo ücreti olarak 10-15 YTL yatırıp adresimizi vereceğiz. Eğer evde bulunmama durumu var ise evde bulunan diğer kişilerin adlarını vermekte fayda var. Sonuçlar 5-6 günde geliyor. )

Eğer puanımız 60 ve üzeriyse sınavı kazanarak vize başvurusu için önemli bir yol kat ettik demektir. Ancak bundan sonraki kısım daha da önemli, aşağıda belirttiğim belgelerimizi eksiksiz ve düzenli bir şekilde toplayıp vize görüşmesini yapacagımız Alman memurla görüşmeye hazırlanacagız.

Vize başvurusu için yine telefonla randevu sistemi geçerli. Alman Konsolosluğu'nun sitesinde yazan telefon numarasından yine 20 YTL civarında bir para karşılığında (kredi kartı veya önceden bankaya yatırarak aldıgımız pin numarası ile) randevumuzu alacagız. Ancak randevu talebinde bulunmadan önce gerekecek evrakları ne kadar sürede hazır edebileceğimizi planlamak gerekli. Ben aradıgımda ertesi gün saat 08:30'a randevu verebiliriz demişlerdi, ben ise belgeleri toparlayamayabilirim diye 2 gün sonrasına aldım. Sanırım randevu bölümünde A1 sınavında oldugu gibi yogunluk yok, en geç 1 hafta içinde randevu alabiliyoruz. Randevu alırken yine yanımızda kagıt kalem almamız gerekli, telefondaki yetkili gerekli evrakları bize telefonda söylüyor, bu arada merak ettiğiniz sorular var ise onları da bu yetkiliye sorabilirsiniz; anladıgım kadarıyla detaylar konusunda son derece bilgililer. Konusmanın sonunda görevli, bizden e-mail adresimizi istiyor ve 15 dakıka içinde bize gerekli evrakların listesini içeren bir mail geliyor. Benim verdiğim e-mail adresi hotmail'di ve junk mail olarak geldi. Gelen kutusunda bu maili bulamazsak junk mailleri kontrol etmekte fayda var! Bu mailde istenen evraklar şu şekilde:

1. [ ] Müracaat şahsen yapılmak zorunda
2. [ ] 2 adet İkamet Müsadesi vize başvuru formu
3. [ ] Başvuru formundaki çocuklar kısmı eksiksiz olarak doldurulmalı
4. [ ] Pasaport üzerinde, son medeni durum ve yeni soyad yazmalı
5. [ ] En az 12 ay geçerli Pasaport
6. [ ] 3 adet Biometrik vesikalık resim
7. [ ] 1 adet beyanname
8. [ ] Uluslararası Evlenme Kayıt örneği aslı ve fotokopisi
9. [ ] Toplu Nüfus Kayıt Örneği aslı ve fotokopisi
10. [ ] AB vatandaşı eşin, Pasaport veya kimlik fotokopisi
11. [ ] AB vatandaşı kişinin kimlik fotokopisi
12. [ ] AB vatandaşı kişi ile akrabalık belgesi fotokopisi
13. [ ] Temel Dil Bilgisi Sınav Sonuç Belgesi aslı ve iki fotokopisi
14. [ ] Not : Vize işlem süresi, ortalama birkaç ay sürebilir

Mailin içeriği bu şekilde, istenen evraklar belirtilmiş. Yanlız burada dikkat çekmek istediğim bazı konular var, çok önemli oldugunu düşünüyorum!

1) Evlenmeden önce pasaportumuzu çıkarmıştık. Pasaportumuzun en arka sayfasında bulunan kimlik bilgilerimizde medeni halimiz bekar olarak görünüyor. Bunun mutlaka düzeltilmesi gerekli. Bunu düzeltmek için ya pasaportumuzu yenileteceğiz ya da şerh koyduracagız. Alman konsoloslugu her ikisini de kabul ediyor. Ben 13. sayfaya şerh koydurdum, medeni hali EVLİ olarak değişmiştir şeklinde bir ibare eklendi. Pasaportu yeniletirsek 81 YTL civarında bir ücret ödeyeceğiz, şerh koydurmak için 15 Ykr ücret ödüyoruz. Bu işlem en az 1 günümüzü alıyor!

2) Pasaportun 2. sayfasında meslek kısmı var. Bence en önemli nokta burası!!! Eğer meslek sahibiysek bunu, pasaportu alırken görevli memura söyleyip gerekli evrakları (diploma, belge vb) polis memuruna vererek pasaportumuza işletmemiz çok önemli. Almanyanın üzerinde en çok durdugu durum sanırım bu, özellikle baylarda meslek sahibi olması çok çok önemli. Benim pasaportumda makina mühendisi yazıyor, vize görüşmesinde diplomamın noter onaylı fotokopisini de götürdüm ancak görevli memur gerek olmadıgını söyledi. Pasaportta hem Türkçe hem İngilizce olarak mesleğimiz yazdıgı için, Almanca tercümesine gerek yok. Böylece masrafımız düşüyor.

3) Belgeleri toparlarken düzenli bir şekilde dosyalamakta fayda var. Tüm belgelerin 2'şer fotokopisi ve asıllarını ayrı ayrı dosyalarak gidersek işimiz kolaylaşır. Alman memur asıllarıyla fotokopilerini kıyaslıyor, A1 belgesi ve pasaport hariç diğer tüm evrakların asıllarını bize geri veriyor. Fotokopilerin bir nüshasi Alman konsoloslugunda kalıyor, diğer nüsha ise Almanyaya gidiyor.

4) Konsolosluk sayfasında başvuru sırasında vereceğimiz formu bulabiliyoruz. O formdan 2 adet hazırlamak gerekiyor,ancak el yazısıyla dolduracagız. Bu formlardan ben 5 tane çıktı aldım. 2 tanesini doldurup 3 tanesini boş bırakarak ne olur ne olmaz diyerek yanımda götürdüm. Bu formlar Almanca olarak doldurulacak! Aman dikkat!!! Herkesin doldurabileceği kadar basit bir form, zaten Almanca olan soruların altında Türkçesi de yazıyor ancak okunaklı yazmakta fayda var. Kırmızı tükenmez kalemle ve son derece çirkin bir yazıyla yazılmış bir form gördüm. ALMAN KONSOLOSLUGUNUN, ALMANYANIN TÜRKİYE'DEKİ KAPISI OLDUGUNU AKLIMIZDAN ÇIKARMAMAKTA FAYDA VAR.

5) A1 sınavına giderken de şahsen önemli oldugunu düşündüğüm kılık kıyafet konusu var. Her ne kadar vasfınız, mesleğiniz ve Almanya'daki eşinizin iş durumu kapının anahtarı olsa da Almanya'ya gidecek olan sizsiniz. Konsoloslukta görüşme yapacagınız memur size ve koşullarınıza göre puan vererek bunu Almanya'ya bildiriyor. Baylarda mümkünse bir takım elbise, kravat, saç sakal tıraşı, bayanlarda ise abartıya kaçmayan bir makyaj, ve düzgün bir kıyafet iyi bir izlenim bırakacaktır. Yazdıklarım bazı kişilere komik gelebilir ancak ben de hiç ummadığım insan manzaralarıyla karşılaştım ve yazma gereği duyuyorum. İnternette Alman kültürüyle ilgili pek çok bilgi var, görüşmeye gitmeden önce bunlara göz atmakta fayda var. Örneğin Almanların aşırı makyajı sevmedikleri, "sen" değil "siz" ile hitap ettiklerini, randevuya geç gitmenin hiç hoş karşılanmadıgını ve buna benzer pek çok özelliklerini bilerek görüşmeye gitmek bize artı puan getirecek.

Gelelim götüreceğimiz belgelere..

Pasaportumuzdaki "bekar" halini "evli" olarak değiştirdik. Nüfus müdürlüğüne giderek vukuatlı nufüs orneği alacagız. Burada dikkat! Gördüğüm kadarıyla iki farklı nufüs kayıt örneği var. Birisi sadece bizimle ilgili bilgileri içeriyor, diğeri ise ailemizin diğer fertlerini de içermekte. Biz aile fertlerini içeren belgeyi alacagız ve bu belgeyi yeminli tercümana götürerek Almancaya tercüme ettireceğiz. Bu işlem de tercümanın yogunluguna bağlı olarak 2-3 saat ile 1 gün arasında değişiyor. Almancaya tercüme edilecek tek belge bu. Başta söylemiştim, bütün belgelerin 2'şer nüsha fotokopilerini çektirmemiz gerekiyor.

Dolduracagımız "ikamet müsaadesi formu", ortak bir form. Yani hem aile birleşimi vizesi alacak olanlar, oraya iş amaçlı veya okul için gidecekler aynı formu dolduracak. Orada ne iş yapacagımız, hangi şirket kaç odalı evde oturuyorsunuz gibi sorular var. O soruları boş bırakıyoruz. Zaten yanına * ibaresi koyarak altta açıklama yapmışlar. Formda belirtilen kutu içerisine(sanırım 4. sayfada) biometrik fotografımızı yapıştıracagız. Biometrik fotografların ebatları standart, formdaki çerçeve ise biraz büyük kalmış, aklımız karışmasın. Fotografımızı düzenli bir şekilde 2 yerden zımbalıyoruz. Ancak küçük bir zımba kullanmakta ve fotografın boş yerlerinden zımbalamaya dikkat etmekte fayda var. İstenen 3 adet biometrik fotografın 2 tanesini formlarda kullandık, 1 tane de Alman memura verilecek. Yine de 4-5 tane daha yedek bulundurmakta fayda var. Formda vereceğimiz bilgiler mutlaka dogru olmalı. Sanırım konsoloslugun Türk makamlardan istedikleri bilgiyi alma hakları mevcut, örneğin sabıka kaydınız var mı gibi sorulara dürüstçe cevap vermekte fayda var.

Diğer belgeler ise eşimizin kimlik fotopisi, pasaport fotokopisi ve evlilik cüzdanı fotokopisi. Eşim Almanya'da oldugu için bu belgeleri fakslamasını istedim. Ancak faks net gelmediği için belgeleri bilgisayarda tarayarak bana e-mail olarak gönderdi. Ben de bu belgelerin çıktısını aldım. Ebat önemli değil, okunaklı olması yeterli. Kimliğini bir sayfaya sıgdıracak şekilde, pasaportun 4 sayfasını ise 2 sayfasına sıgdıracak şekilde çıktı almıştım. Orjinal ebatlarda olması gerekmiyor...

Yazılarımın başında ilk yazmam gereken şey belki de pasaporta yazdırılabilecek meslek olmalıydı. Nasıl olsa A1 sınavı ve diğer belgeleri hazırlamak için çokça zamanımız var. Bu süre zarfında eğer belgeleyebileceğimiz hiçbir mesleğimiz yoksa bir kursa giderek meslek sahini olmaya çalışmakta fayda oldugunu düşünüyorum. Örneğin güzellik uzmanlıgı, masörlük, çıraklık-kalfalık gibi nispeten daha kısa sürede alınabilecek belgeler bizim işimize çok yarayacak. Vasıf sahibi olmak özellikle erkek adaylarda çok önemli. Benim anladıgım bu...

Gelelim vize görüşmesine...

Görüşme saatinden yarım saat, hatta mümkünse 1 saat önce orada olmakta fayda var. Son dakika eksiklerimiz olabilir, ya da büyük şehirlerde trafik vb aksilikler çıkabilir. Ben randevu saatinden 1 saat önce konsolosluğa gittim, o bir saat içerisinde randevusuna geç kalan birkaç kişi geldi. Hatta birisi randevusuna 1,5 saat geç kalmış. Bu kadar da olmaz dedirtiyor insana.

Konsolosluga girdiğimizde yine bir miktar kargo parası ödeyeceğiz. 10-15 YTL civarında. Eşi Türk Vatandaşı olanların yanların 30€ bulundurması gerekiyor. Yalnız YTL olarak veremiyoruz, döviz olarak vermemiz gerekiyor. Ancak benim eşim Alman vatandaşı oldugu için benden istemediler; sadece 10 YTL kargo ücreti verdim. Kargodan bize verilen kuponu saklayacagız.

Vize görüşmesi için küçük bir odaya giriyoruz. Memurla aramızda kalın bir cam var, mikrofonla görüşeceğiz. Benim görüşmem biraz kısa sürdü, şöyle:

Görüşmenin ilk 5 dakikasında görevli Alman memur belgelerimizi derleyip toparlıyor, kontrol ediyor. Birkaç yeni form çıkartıp bunları dolduruyor. Daha sonra ne zaman tanıştıgımızı, ne zaman evlenmeye karar verdiğimizi, evlenme teklifini kimin yaptıgını, düğün olup olmadıgını soruyor. Bu sorulara heyecanlanmadan düzgün bir şekilde cevap veriyoruz. Bu görüşme sırasında hafif bir gülümseme ve karşımızdaki memurun rahatça anlayabileceği şekilde konuşmakta fayda var. Memurlar Alman ancak çok iyi Türkçe biliyorlar.

Yazımın başından beri pasaportumuzda bir mesleğin yazmasında fayda var demiştim, bir üstteki paragrafta ise görüşmemin diğerlerine göre çok kısa sürdüğünü yazdım. Görevli memur birkaç soru sorduktan sonra eşimin işini sordu, daha sonra benim işim var mı diye soracakken pasaportun ön sayfasında yazan makina mühendisi ibaresini görünce bir solukta görüşmeyi kesti ve şimdiden hayırlısı olsun diyerek görüşmeyi bitirdi. Sanırım şimdi daha iyi anlatabildim. Görüşmemizin sonunda Alman memur bize bir kagıt veriyor, bu kagıdın üzerinde lütfen saklayınız ibaresi bulunuyor. Hem bu kagıdı hem de UPS kargo firmasından bize verilen kuponu saklayacagız. Hatta mümkünse scan ederek bilgisayarımızda saklamakta fayda var. Görüşme bittikte teşekkür ederek çıkıyoruz... Cümleten her birimiz için hayırlı olsun

Bu yazılarımda neden bu kadar ayrıntıya indiğimi bu yoldan geçenler, Almanyada yaşayan-yaşamış olanlar rahatça anlayacaklardır. Ancak diğer kişilere biraz garip gelebilir. Bunun nedenini şu şekilde özetleyebilirim: Amacım kesinlikle kişileri rencide etmek değil, sadece yurdum insanının biraz özeleştirisi ve gerçekleri sizlerle paylaşmak...

Vize görüşmesine giden bir erkek adayın gömleğinin düğmeleri neredeyse tamamen açıktı. Bağır açık görüşmeye gitmenin ne işe yarayacagını anlamak mümkün değil. Ya da bir başka adayın üzerinde Anarşi işareti ve kuru kafayla konsolosluga gittiğini görünce hayretler içerisinde kaldım. Arkadaşlarımızla bir bara gitmiyoruz, resmi bir yerdeyiz ve görevli memurla görüşeceğiz. Yine başka bir bayan adayın mankenlik ajansına gider gibi giyindiğini fark ettim, bana göre çok abartı bir makyaj ve giyim dogru bir seçim değil. Tam tersine negatif bir imaj (konsolosluk için). Bir diğer türbanlı bayanın ise türbanını ağzı kapalı bir şekilde bağlamasıydı. İnançlara saygım sonsuz ancak sadece butun ve göz görünerek nasıl kimlik ispatlanır, dogrusu anlamadım... Zaten o bayan yaklaşık 45-50 dakika içeride kaldı.... Bir başka adayın ise her cebinden belgeler çıkıyordu. Belgeler terden ıslanmış, buruş buruş ve 4-5 kere katlanmış. Yorum yapmaya ne gerek var... Ben, belgelerimi düzenli bir şekilde dosyaladıgım için görevli memur teşekkür etti bugün nihayet ilk defa düzgün belgeler gördüm dedi. Bunları duymak çok acı; demek ki gerçekten bu konularda gayri ciddiyiz..

Değerli forum üyeleri, benim yaşadıklarım aşağı yukarı bunlar. Yazıma ilk başladıgımda bu konular hakkında pek çok internet sitesinde dogru-yanlış, parça parça bir sürü bilgilerle yola çıkmıştım. Bilgilerin çoğu yanlış veya parça parçaydı. Bu yüzden böyle bir yazı dizisi hazırlayarak yaşadıklarımı sizlerle paylaşmak ve yardımcı olmak istedim. İlk yazımda bekardım ve hiçbir işlem yapmamıştım. Geçtiğim aşamaları özetleyecek olursak:

-Evlenmeden önce gerekli belgeleri derledik,toparladık.
-Nikahımız için gerekli sağlık kontrolü ve diğer raporları toplayıp gün aldık ve nikahımız yapıldı.
-A1 sınavı için girmeyi planladıgımız tarihten 2-3 ay önce telefon ederek erkenden randevumuzu aldık. Gerekli kitapları aldık ve "sınava yönelik" alıştırmalar yaptık, Almanca çalıştık. Devamlı olarak Alman radyo-Tv kanallarını izledik, dinledik.
-Sınavdan geçtiğimize dair belgeyi aldıktan sonra konsoloslugu aramadan önce gerekli belgeleri ne kadar sürede tamamlayabileceğimizi hesapladık ve konsoloslugu arayarak randevu aldık. (Tavsiyem en erken 2 gün sonrasına alın)
-Kıyafet seçimine dikkat ederek temiz ve ütülü kıyafetlerle vize görüşmesine gittik ve konsoloslukta verilen 1 belge ve 1 kuponu alarak unutmayacagımız bir yere koyduk.
-Bundan sonra Almanya'dan gelecek güzel bir haberi bekleyeceğiz.

***Tekrar belirtmekte fayda görüyorum, bu yazı dizisinde sadece kendi yaşadıklarıma yer verdim. Ben bir mühendisim, eşim ise bankacı ve iş durumu, maaşı, evi iyi ve Alman vatandaşı. Daha farklı durumda olanlar için şartlar ve istenen belgeler değişiklik gösterebilir. ***

Bundan sonra son bir kısa yazı daha yazacagım. İnşallah vizeyi aldıktan sonra kontrol edeceğimiz belgelerle ilgili kısa bilgileri paylaşacagım. Geriye uçağa atlayarak eşimizin yanına giderek mutluluktan havalara uçmak kalıyor. Bunu canı gönülden bütün adaylar için diliyorum...

Bir dahaki yazıma kadar herkese başarılı ve sabırlı bir hazırlık dönemi diliyorum. Özellikle A1 sınavına girecek adaylara sakin olmalarını, sınavı gözlerinde büyütmemelerini ancak aynı zamanda da ciddiye almalarını öneririm..



[QUOTE]YUKARIDA VERDIGIM BILGILER BIR ARKADASIN BASINDAN GECEN BIRE BIR YASANMIS OLANIDIR INSALLAH HERKESE FAYDASI OLUR.[/QUOTE]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder